“Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken”

Uiteindelijk is de communicatie doelstelling – ook in zakelijke- en industriële markten – erop gericht de klant een goed gevoel te geven. Dat ‘goede gevoelsproces’ begint direct bij de eerste kennismaking. Een gebeurtenis waarbij de speerpunt van de huisstijl: het vertrouwde visitekaartje nog vrijwel altijd wordt overhandigd. Om vervolgens een belangrijke bijdrage te leveren aan het vestigen van de éérste indruk.

Vormt uw visitekaartje een opstap naar een goed, zakelijk kennismakingsgesprek?
Onderwerp uw visitekaartje eens aan een klein onderzoek. Wees hierbij kritisch. Bij voorkeur net zo kritisch als een potentiële klant…verkeert uw papieren ambassadeur in de optimale conditie die nodig is om een overtuigende ‘eerste klap die een daalder waard is’ uit te delen? Vormt uw logo een doeltreffende verbeelding van een krachtig kenmerk van de onderneming? Beklijft de bedrijfsnaam als kernachtige vertaling van waar de zaak om draait? Kortom: vormt uw visitekaartje het goed ogende praatstuk waardoor zo’n eerste gesprek als vanzelf op gang komt?